DATUK SERI ANWAR IBRAHIM Ke Mesir ..

Wednesday, October 28, 2009

Ketua Pembangkang Malaysia Ke Mesir !!!




INFO KAHERAH 27 OKTOBER 2009: Terbaru, INFO KINI dimaklumkan satu program bersama ketua pembangkang negara Malaysia akan diadakan pada 29 okt ini. Program akan berlangsung didataran hayyu asir. Kesempatan yang ada diambil oleh satu NGO baru diMesir iaitu S.U.A.R.A untuk memberi ruang kepada pengamal politik dimalaysia ini menyatakan keadaan ditanah air dan isu-isu semasa tanah air.

INFO KINI mendapat makluman, kedatangan YB Anuar Ibrahim ketua pembangkang malaysia kemesir adalah atas jemputan Mufti Mesir Syekh Ali Jumuah. Adakah disini membawa maksud YB Anuar Ibrahim mendapat perhatian dari para ulama' terkemuka dunia dan mendapat simpati atas apa yang berlaku kepada beliau? Atau satu pengiktirafan diantara pemimpin terkemuka dunia sebagai persediaan menghadapi PRU mendatang atas nama persediaan memegang tampuk pimpinan tidak lama lagi, istilah kata " PERSEDIAAN SEBAGAI KERAJAAN MENANTI "


Hingga kini, SUARA masih lagi kurang jelas dasar-dasarnya. adakah SUARA ini mewakili pembangkang dibumi mesir khusus berpihak kepada PAS atau SUARA wakil suara pembangkang malaysia dari parti PAS, PKR, DAP atau pun merupakan badan bebas untuk mana-mana pihak dari parti-parti politik malaysia. Adakah berkemungkinan SUARA ini satu badan bebas, satu flatform tentang isu-isu semasa dan hal-hal berkaitan umum tidak kira parti politik atau apa sahaja boleh dianjurkan SUARA. Sebelum ini SUARA mengambil kesempatan dengan kedatangan wakil ahli parlimen PAS yang berkunjung kemesir, dan dalam masa terdekat akan menganjurkan program ramah mesra ketua pembangkang malaysia bersama warga malaysia dibumi mesir. Adakah selepas ini SUARA juga akan menganjurkan program bersama dengan wakil kerajaan BN yang terdiri dari UMNO, MCA, MIC dan lain-lain, ketika lawatan BN kemesir pada masa akan datang, sama-sama kita nantikan.

Berita semasa juga, kedengaran ada satu pihak yang akan menghantar momerindum kepada pihak Safarah malaysia atas bantahan terhadap cubaan pihak JPMK yang cuba menggagalkan pembacaan kutub sittah baru-baru ini.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Brownium by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP